Västerås

2014

Idag tog jag och Alva tåget tillbaka till Katrineholm runt halv 4.
Här ovan kan ni se några bilder ifrån mina dagar i Västerås, haft det riktigt roligt!!

Vad är balsammetoden?

2014

Här har ni en superbra video där super fina Therese förklarar vad balsammetoden är för nåt!

Balsammetoden

Nu jäklar har jag satt igång med Balsammetoden, är så otroligt trött på mitt slitna och tråkiga hår. Har inhandlat allting som behövs och som är godkänt till balsammetoden, så nu hoppas jag på lite förändring!

Cypern - Nissi Bay, del 2

@bussen

Sitter på bussen påväg hemåt nu, eller aa hem och hem, hem till Alva. Efter att varit en hel dag på stan, dock har de varit sjukt varmt och har för tillfället ont i hela kroppen, haha.
Men hörs mer sen, puss

Västerås

2014

Igår vaknade jag runt 10 och fixade i ordning mig innan jag tog tåget emot Västerås. När jag kom fram så gjorde vi inte så mycket mer än att bara vara ute och sola.
Idag var vi nere en sväng på stan för att kolla runt i lite affärer, slutade med att jag kom hem med fyra påsar haha :)
Men de var väl de vi gjort hittills.
Hörs mer i morgon.

Kellogg's

2014

Hittat nya favorit chips, så otroligt goda!
Och det bästa är ju att dom är mer "nyttigare" än vanliga chips.

2014

Var iväg på stan idag igen med madre haha, hittade lite små saker och så. Men försöker och vara rätt snål och inte slösa mina pengar direkt, haha, får väl se hur det går. Men det var mysigt och umgås med mamma helt själv sådär. Men får höras mer i morgon, är verkligen super trött, har haft fullt upp hela dagen.

Brunch

Lyxade till frukosten med amerikanska pannkakor, bär och ett glas juice, galet vad gott de va.

23/07

2014

Var iväg på stan idag med syster och hennes kille. Vi va och kollade efter födelsedags presenter. Efter ett tag så stannade vi till på McDonalds och tog en varsin glass, och dessutom så har de varit så otroligt varmt idag, så kan verkligen säga att glassen satt riktigt fint i magen. Annars har jag inte gjort sådär jätte mycket, badat, solat.
Men hörs mer i morgon.

Vardagligt smink

2014

Ja ni ser ju vad jag använder för smink till vardags. Men kan förklara lite kort hur jag brukar använda det.
Men ibland när jag inte orkar sminka mig så mycket så använder jag bara, Mascara, concealer och fyller i ögonbryna.

1. Använder jag en bb-cream som passar perfekt nu till sommaren, eftersom den är lite ''tunnare'' eller vad man ska säga än foundation.
2. Sen använder jag min Bareminerals mineral foundation som puder, för jag tycker det sitter bättre som puder än foundation.
3. Concealer ifrån h&m, för att täcka ringar under ögonen osv.
4-5. Brow drama ifrån Maybelline för att de blir lättare och fylla i med ögonbryns skuggan, och det ser mer naturligt ut.
6. Telescopic Mascara från Loréal Paris, får riktigt långa ögonfransar, ser mer naturligt ut och det blir inga klumpar
7. Kajal pennan använder jag vid vattenlinjen på ögat
8. Sedan avslutar jag min ''bas'' med rouge/bronser också ifrån h&m, dock så fungerar den inte lika bra som vanlig bronser/rouge, för det försvinner efter ett tag tycker jag.

Cypern - NISSI BAY

2014

Den finaste stranden vi va på i Cypern var Nissi Bay beach, det var riktigt stort dock så var det riktigt mycket alger i vattnet, så man var tvungen och gå ut en bra bit för att slippa få alger på sig eller trampa på det när man simma. Men annars var det en riktigt härlig strand, vissa gick runt och serverade drickor/juiceer vilket var ett plus och fanns bra restauranger och affärer också!

New in - USA

Älskar verkligen mitt nya skal som jag köpte på rean för bara 79:- när jag va på stan igår.
Supernöjd faktiskt!

Cypern - Panthea Village

2014

Hotellet vi bodde på i Cypern hette Panthea Village, det var faktiskt rätt helt okej hotell, personalen var trevliga och det var väldigt god mat med varierande buffeer till middag. På vårat hotell hade vi ett vattenland med massor med vattenrutschbanor. Affärer fanns det verkligen gott om bara några meter utanför hotellet, så man behövde inte alls gå långt ifall man ville handla något, det var som en vanlig affär man går och handlar kläder och allt det där i, så man slapp och pruta på saker, vilket jag tyckte var riktigt skönt!
För övrigt så var det ett bra hotell, med bra personal, bra badområden, helt okej rum.

Coffee & lounge

2014

Var iväg idag med syster och mamma och fikade på stan,  Var faktiskt riktigt trevligt, vi satt kvar där och pratade enda tills det började spöregna, vad hände med vädret liksom? Det ska ju vara massor med sol nu när vi fått sommar, haha!

Cypern - Fun Park

Första kvällen när vi kom fram till Cypern så gick vi till ett ställe som hette Fun Park, där var det massor med karuseller, ja som ett tivoli. Det var riktigt roligt och se vad för olika karuseller dom hade jämfört med vad vi har här i Sverige, dock så åkte jag inget, pga att man va för feg haha!

Collectors Edition

2014

Fick den här underbara parfymen ifrån min syster i födelsedags present, blev så otroligt glad!
och den luktar verkligen otroligt gott, riktigt fräsch lukt!! Så tack så jättemycket! ♥

Grillat

2014

Idag var vi ute en sväng med båten, för de var riktigt härligt väder!! Så tog en tur till flottsbro och stannade till där och fikade. Sen när vi kom hem så började vi grilla, riktigt gott, var faktiskt ett tag sen.
Men nu sitter man på tåget påväg hem från Stockholm efter att varit där i 4 veckor ungefär. Har haft det riktigt roligt!

Cypern - Bed rock

2014

Fyllde ju år när vi var i Cypern och det firades på ett ställe som hette Bed Rock café, vilket var riktigt gott!

Cypern - resan hem

Sitter i bilen påväg hem från Arlanda, har haft det riktigt härligt i Cypern med underbart väder och massor med sol och bad. Lägger upp bilderna från resan senare! Nu ska vi åka och hämta mat från en pizzeria, riktigt gott med lite svensk mat nu, eller va man ska säga, hah.  Hörs mer senare

#Throwback

2014

Satt och titta igenom bilder ifrån när vi var i Turkiet förra året. Åkte även Parasailing där, dock var det inte så högt upp, men känslan var underbar. Verkligen något jag skulle kunna göra igen.

Sweet sixteen

Idag blir man nämligen 16 år, grattis till mig då, bjuder på en halv dålig bild också, haha!

Neutrogena - Daily Scrub

2014

Samtidigt när jag köpte min Neutrogena - Facial wash så fick man med ett test på deras Daily scrub. Tycker verkligen att den hjälper och gör huden mycket mer lenare och håller huden ren.

Eyebrows

Använder först en brow gel drama ifrån Maybelline sen använder jag en ögonbryns skugga ifrån H&M med en sneskuren pensel från e.l.f. När jag inte orkar hålla på så mycket med ögonbryna brukar jag använda en ögronbryns penna ifrån h&m.

Nerds

2014

Älskar verkligen Wonka Nerds, Så himla söta förpackningar och dom är verkligen såå goda!
Mina favoriter kan ni se på bilden. Om ni inte har testat Nerds, så tycker jag att ni ska göra det!

@Sheinsideofficial

2014

Beställde hem dom här super snygga plaggen ifrån Sheinside's hemsida, shortsen var verkligen perfekta och sitter hur bra som helst, och vart helt kär i min Crop Top, brukar aldrig använda Crop top, men den här kommer vara väl använd iallafall, riktigt snygg! Och priserna på Sheinside är inte dryga alls, galet bra pris fick jag för båda plaggen, så gå gärna in på deras hemsida och kolla vad dom har, HÄR

Non-stop

Såg filmen när jag var i Stockholm med familjen, och tyckte själv att det verkligen var en riktigt super spännande film, rekommenderas verkligen!

''Filmen handlar om att flygsäkerhetsvakten (Bill Marks) ska försöka se till att allting går rätt till i planet. Men under flygningen får han massor med SMS som säger att en passagerare kommer att dö var tjugonde minut tills 150 miljoner dollar har satts in på ett bankkonto.''

Cypern - resan dit

Bilder ifrån resan.
Som ni vissa kanske vet så befinner jag mig just nu i Cypern, och det har varit riktigt härligt väder hela dagen och igår när vi kom så var det helt underbart väder!!
Idag har vi hängt vid poolen, varit nere vid en strand och bara tagit det lugnt.
Riktigt underbart!!
Dock har man inget internet utom nu eftersom man va tvungen och köpa det, så det kommer inte komma så många inlägg om hur jag har det i Cypern, de får bli när jag kommer hem!
Men tidsinställda inlägg kommer!

@arlanda

2014

Sitter på Arlanda och har precis ätit frukost och nu ska vi iväg och kolla i lite affärer och sen vänta på flyget!
Hörs mer senare!

Snart så

riktigt taggad!

NU ÄR MAN REDO

Har köpt klart det sista nu till resan och nu är man klar för att åka!
ska bli riktigt skönt  med massor av bad och sol!!

Båttur

2014

Tog en båttur med familjen ut till en jätte mysig ö. Har grillat, ätit och kollat runt lite grann på ön, och vi stannar kvar förmodligen kvar till på söndag här.

Soligt

Äntligen har solen kommit fram, och tog en cykeltur med lillasyster till Tullinge centrum och åt lunch, sen så cyklade vi vidare till Pressbyrån och åt en varsin glass, kan säga att de satt riktigt bra i magen, haha!