Vardagligt smink

2014



Ja ni ser ju vad jag använder för smink till vardags. Men kan förklara lite kort hur jag brukar använda det.
Men ibland när jag inte orkar sminka mig så mycket så använder jag bara, Mascara, concealer och fyller i ögonbryna.
 
1. Använder jag en bb-cream som passar perfekt nu till sommaren, eftersom den är lite ''tunnare'' eller vad man ska säga än foundation.
2. Sen använder jag min Bareminerals mineral foundation som puder, för jag tycker det sitter bättre som puder än foundation.
3. Concealer ifrån h&m, för att täcka ringar under ögonen osv.
4-5. Brow drama ifrån Maybelline för att de blir lättare och fylla i med ögonbryns skuggan, och det ser mer naturligt ut.
6. Telescopic Mascara från Loréal Paris, får riktigt långa ögonfransar, ser mer naturligt ut och det blir inga klumpar
7. Kajal pennan använder jag vid vattenlinjen på ögat
8. Sedan avslutar jag min ''bas'' med rouge/bronser också ifrån h&m, dock så fungerar den inte lika bra som vanlig bronser/rouge, för det försvinner efter ett tag tycker jag.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?